torsdag 17 juli 2014

Flashback: Ångtåg 2/7 2014



 

Jag, mamma och pappa åkte iväg till Galtström för att ta premiärturen på ångtåget som drivs av ångloket Loke.

När vi kom till Galtström så köpte vi först varsin biljett, sedan lekte jag i den långa väntan på tåget och när det äntligen kom fick jag hjälpa till med att lassa in vedträn till Lokes brasa.

Vi klev på, och åkte till en mycket vacker hållplats ute i skogen som tidigare varit trafikerad på riktigt.
Där fanns en badplats, några stugor och en massa vackra träd.
När vi kom tillbaka till stationen så beslöt sig lokföraren att köra lite till så vi kunde få se den vackra kyrkan och de fina dammarna också.

Det var en helt fantastisk upplevelse eftersom jag älskar att åka tåg!
Jag satt som trollbunden hela tiden ända tills det var dags att stiga av.

Jag hörde mamma och pappa säga att vi skulle försöka åka en gång till i sommar, och jag hoppas verkligen att vi gör det - för det var så himla kuuuul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar